T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

SGK MEDULA E-REÇETE VE İŞGÖREMEZLİK HEKİM ŞİFRESİ HAKKINDA BİLGİ NOTU

Güncelleme Tarihi: 25/10/2019

SGK MEDULA E-REÇETE VE İŞGÖREMEZLİK HEKİM ŞİFRESİ HAKKINDA BİLGİ NOTU

Bilindiği üzere SGK tarafından hekimlerimize yönelik E-REÇETE –İLAÇ KULLANIM RAPORU ve İŞGÖREMEZLİK (İSTİRAHAT) RAPORLARI için 2 ayrı şifre tanımlanmakta idi. Geçtiğimiz günlerde SGK tarafından alınan karar gereğince artık TEK ŞİFRE uygulamasına geçilmiş olup SGK E-REÇETE MEDULA hekim şifresi ile her iki sistemde kullanılabilmektedir.

SGK MEDULA E-REÇETE VE İLAÇ KULLANIM RAPORU İÇİN WEB PORTAL ADRESİ

https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor/login.jsp

SGK İŞGÖREMEZLİK (İSTİRAHAT) RAPORU İÇİN WEB PORTAL ADRESİ

https://uyg.sgk.gov.tr/BirinciBasamak/kullanici_login.jsp

Aile Hekimlerimiz kullanmakta oldukları AHBYS yazılımlarında TANIMLAR-ŞİFRE TANIMLARINA SGK MEDULA kullanıcı adı ve şifrelerini tanımlamaları veya doğruluğunu kontrol etmeleri gerekmektedir.

SGK MEDULA E-REÇETE VE E-İŞGÖREMEZLİK UYGULAMALARINA GİRİŞ YAPMAKTA ZORLANAN HEKİMLERİMİZ

HEKİM MEDULA ŞİFRESİ MEVCUT İSE:

İnternet Tarayıcının geçmişini, çerezleri, kayıtlı parolaları silip tekrar deneyiniz.

Veya farklı bir tarayıcı ile deneyiniz.

HEKİM MEDULA ŞİFRESİNDE SORUN VARSA:

1) E-İş göremezlik uygulamasına girilirken E-reçete ve ilaç kullanım raporu kaydedilirken kullanılan SGK kurumsal hekim şifresiyle aynı şifre kullanılır.

2) Elektronik imza sahibi hekim; yeni SGK kurumsal hekim şifresi alacaksa yada şifresini unuttuysa e-devlet kapısı üzerinden işlem yapabilir. ( https://www.turkiye.gov.tr/sosyal-guvenlik-kurumsal-hekim-parolasi-alma )

3) Hekimin elektronik imzası yoksa ve şifre almak istiyorsa; Medula Doktor Uygulamasından ( https://medeczane.sgk.gov.tr/doktor/login.jsp ) işlem yapabilir. (İlk defa işlem yapacaksa “Kullanıcı Tanımlama İşlemleri”, şifresini unuttuysa “Parolamı Unuttum” bölümü kullanılmalıdır.)

4) Sağlık tesisinde hekim tanımlaması yoksa ilgili Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezine ( http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/kurumsal/il_mudurlukleri ) başvuru yapılmalıdır.

5) Şifre alma aşamasında medulada hekim kaydı olmadığına dair hata alınması durumunda; öncelikle hekimin Sağlık Bakanlığı Doktor Bilgi Bankasında kaydı olup olmadığını kontrol etmesi ( https://ckysweb.saglik.gov.tr/drBilgi/ ) kaydı varsa medulaya hekim kaydının aktarımı ve sağlık tesisine tanımlama yapılması için ilgili Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezine ( http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/kurumsal/il_mudurlukleri ) başvuru yapılmalıdır. Sağlık Bakanlığı Doktor Bilgi Bankasında kaydı yoksa öncelikle ilgili Bakanlığın İl Sağlık Müdürlüğüne ardından Kurumumuz SSGM lerine başvuru gerekmektedir.

DETAYLI BİLĞİ İÇİN MÜDÜRLÜĞÜMÜZ AİLE HEKİMLİĞİ BİRİMİ İLE GÖRÜŞEBİLİRSİNİZ.